Családi kirándulás Bergenben – összefoglaló

A stavangeri kirándulásról készült összefoglaló mellé mindenképp írni akartam egy külön bejegyzést a bergeni családi kalandjainkról is, de aztán a tervet por lepte és szinte megfeledkeztem róla. Most gyorsan pótolom, mert mégiscsak hasznos lehet, ha az ember lát egy átfogó képet arról, hogy miért is érdemes gyerekekkel ellátogatni Norvégia második legnagyobb városába.

Utazás

Bergenbe Stavangerből érkeztünk. Ezen a vonalon a legkalandosabb közlekedési forma kétségtelenül a part mentén haladó komp lett volna, melyre sajnos oltásigazolás híján nem engedtek fel. Így utolsó megoldásként csak a busz maradt és emiatt izgultam is, mert nemigen volt korábban tapasztalatunk hosszabb családi buszozásokkal. Végül a két komp-úttal megszakított 4 és fél órás út nagyon hamar eltelt és viszonylag kényelmes is volt. Részletek erről az utazásról ide kattintva olvashatók.

Bergenben egyszer vettünk tömegközlekedésre jegyeket, de nemcsak hogy senki nem ellenőrizte, még csak érvényesíteni sem lehetett azokat a buszon. Mivel a központi zónában volt a szállásunk, a látványosságok nagy része valamint a busz- és vonatállomás is jártányira esett.

A kirándulásunk utolsó napján Bergen és Oslo között vonatoztunk a világ egyik leglátványosabb vasútvonalán. Igazi gyerekbarát élmény volt, melyről a beszámolót ide kattintva olvashatod el. Hacsak nem sietős az utad, a két város közti távot szerintem nem éri meg repülővel megtenni. A vonat kényelmes, gyors és a kilátás a bámulatostól az elképesztőn át a nincsenek szavaimig fokozódik.

Szállás

Azt, amit mi foglaltunk, nem tudom jó szívvel ajánlani (itt leírtam, hogy miért), de az Airbnb-t mint szolgáltató továbbra is jónak tartom, mert ezt az esetet leszámítva mindig sikerült felkutatni rajta a megfelelő ár-érték arányú szállásokat. A stavangeri házikónkkal például nagyon meg voltunk elégedve. Fontos szemponttá vált ezentúl számunkra (tanulunk a hibáinkból…), hogy külön meg kell figyelni, hogy a felkínált szállás mögött magánszemély és ne cég álljon. Ez utóbbi sokkal személytelenebb élményt vetít előre és legtöbbször elmarad a “vendégszeretet” része, vagyis épp az, ami miatt az emberek szívesen fordulnak az Airbnb-hez. A tömegközlekedés Bergenben sem olcsó, kivált, ha családilag utazunk, emiatt érdemes központi elhelyezkedésű szállást keresni (mondjuk a Fløibanen 2 km-es körzetében), így gyalogosan bejárhatók a fő látnivalók.

A fürdő

Nagyon megörvendtünk, amikor felfedeztük, hogy Bergenben van benti medencés, csúszdás fürdő, mert Oslo környékén eddig csak “sima” strandokat és uszodákat találtunk, a gyerekek pedig már nagyon vágytak a Magyarországról ismert csobbanási élményekre. A Vestkanten Badeland egy nagy bevásárlóközpont szomszédságában épült és a környéken egyéb beltéri családi programlehetőségek is vannak, melyek kivált esősebb napokon jelenthetnek kitűnő alternatívát a gyerekes családok számára. A fürdős élményeinkről itt olvashatsz.

Fløyen

Bergen egyik legnagyobb látványossága a Fløyen-hegyre felvezető sikló és a tetőn található szabadidőközpont, mely maximálisan családbarát és ahol szép idő esetén könnyűszerrel el lehet tölteni jó fél napot. A sikló használata nem kötelező, de a jól kiépített gyalogosút meglehetősen meredek és kanyargós – ez a kisebb lábak számára lehet, hogy gondot jelent. A hegyi kalandjainkról ide kattintva olvashatsz részleteket. Bergen hegyek közé épült és emiatt több látványos túraútvonal is van a környéken. Nagyon népszerű az Ulriken-hegy például, melyre gyalog vagy libegővel lehet feljutni, de ez utóbbi ottlétünkkor épp felújítás alatt állt, és úgy ítéltük meg, hogy gyalogosan a gyerekeknek nem lesz élmény a zsúfolt programunkra való tekintettel oda felmászni, bár én nagyon kívántam a Vidden-nek nevezett túrát, mely átvezet az Ulriken-hegyről a Fløyen-hegyre. Ha van időtök rászánni egy napot, idősebb gyerekekkel és megfelelő túraviselettel szerintem abszolút vállalható és nagyon látványos túra.

Akvárium

Bár sokan alábecsülik kicsi mérete miatt, nekünk nagyon tetszett a bergeni akvárium. Egészen jó félnapos program gyerekekkel és mivel a látnivalók nagy része az épületen belül helyezkedik el, esős időre is megfelelő célpont.

Bryggen

Bergen fő-attrakciója, az UNESCO Világörökség része. Körbevánszorgására érdemes rászánni 2 órát. A gyerekek azóta is emlegetik az egyik házikóban működő karácsonyi boltot, mely tele van csillogó (és gyakran törékeny) “kincsekkel”, ezért kisgyerekek számára talán inkább stresszforrás mint boldogság oda betérni. A közelben található a halpiac és néhány hagyományos étterem, érdemes egy úttal kipróbálni az eredeti bergeni halfogásokat is. Erről a délutánunkról sok fényképet készítettem, melyeket ide kattintva tudsz megnézni.

A város

Összehasonlításképpen a hangulatát tekintve jobban tetszett Stavanger, de Bergen is mindenképp megér egy gyors látogatást. Végül az utazásokat leszámítva 3 teljes napot töltöttünk ebben a városban, és bár még 1-2 napra tudtunk volna esetleg múzeumlátogatásokat szervezni, gyerekekkel utazván fel kell ismerni, hogy mikor van vége a mókának. Egyelőre a szépművészeti múzeumok nem “nekünk” valók vagy legalábbis nem adnak akkora “family-fun” érzést, amely miatt úgy gondolnánk, hogy érdemes lenne egy-egy kirándulást meghosszabbítani. Izgalmasnak hangzik még a Science Center, melyet mi azért nem vettünk fel a listára, mert nem sokkal korábban látogattunk meg egy hasonló helyet Osloban. További programlehetőségekről mindig aktuálisan lehet informálódni a Visit Bergen weboldalon. Úgy gondolom, hogy családdal, kisgyerekekkel is jó célpont lehet Bergen, 2-3 napot mindenképp érdemes rászánni már csak azért is, hogy utána az ember végigutazhasson a Bergen-Oslo vonatvonalon.

Hozzászólásod ide írhatod:

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.